GastroGranny konyhája

Besokalltál a hústól? Egy mennyei megoldás: Bulguros padlizsán

A hétvégi, vagy ünnepi hús-túltengéses étkezések után jól esik egy könnyű, fűszeres párolt zöldségétel. Íme egy valóban ízletes vegetáriánus fogás, amely bármely, egészséges életmódot kedvelő család asztalára ajánlható.

 

Íme az étel video receptje:

Az alábbi receptet pedig akár ki is nyomtathatod:

Bulguros padlizsán  Mennyiség=4 adag  Elkészítési idő=35 perc  Nehézség=könnyűTipp: Capribogyót is adhatsz hozzá, úgy az íze még cselesebb lesz.

Hozzávalók:  1 csésze (2dl-es) bulgur 1 db padlizsán 1 db körte 1 csésze koktélparadicsom 5 cl víz 2 ek balzsamecet 1 ek stevia 1 fej vöröshagyma 10 dkg fekete olivabogyó 2 db zellerszár 3 ág friss bazsalikom 5 cl olivaolaj 1 csésze bulgur só, bors Elkészítés: 1. Egy nagyméretű serpenyőben forrósítsd fel az olivaolajat, majd kezdd beledobálni a zöldségeket: Az apróra kockázott vöröshagymát, amelyet párolj üvegesre. A felkockázott padlizsánt, zellerszárat, paradicsomot, körtét, majd a felkarikázott olivabogyót. 2. Minden összetevőt keverj jól össze a serpenyőben. Sózd, cukrozd, keverd össze, majd öntsd hozzá a balzsamecetet és a vizet. Keverd utoljára össze, majd fedő alatt párold 15 percet. Ezalatt készítsd el a párolt bulgurt: 1. Egy fazékba önts 5cl olivaolajat. Forrósítsd fel, majd öntsd hozzá a bulgurt. 2. Gyors mozdulatokkal keverd át, sózd, majd öntsd fel kétszeres mennyiségű vízzel. 3. Keverj rajta egy utolsót, majd főzd készre 15 perc alatt. El is készültél. Tálalásnál halmozd a párolt bulgurt a tányér közepére, s szórd körbe a finom édes-savanyú zamatos párolt zöldségekkel. Jó étványat kívánok!

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. GastroGranny says: (előzmény @Eva Adonyi)

    Kedves Éva!
    Köszönöm az elismerő szavakat.
    A bulgurral a rizst váltom ki bizonyos esetekben, amikor egyébként árpagyöngyöt (gersli) főznék köretnek, mert GastroPapi 🙂 nem szereti a gerslit. A bulgurt viszont megeszi. Ha a rizzsel hasonlítjuk össze, akkor 100 g-ra átszámítva a kalória taralma a bulgurnak 83, a rizsnek 130. Fehérje: 3, illetve 2,4. Szénhidrát: 18, illetve 28. GI érték: 48, illetve 64. Mindenhol a bulgur javára.
    Szóval bátran ajánlom a fogyasztását.
    További szép napot kívánok: GastroGranny

  2. Eva Adonyi says:

    Kedves GastroGranny!
    Köszönöm szépen a részletes ismertetőt, nagyon hasznos számomra! A bulgurus padlizsán a képen szemet gyönyörködtető, biztosan ki fogom próbálni ezt a nagyszerű receptet! Köszönet érte! További kreatív, hasznos munkát kívánok!
    Üdvözlettel:
    Adonyi Eva

  3. GastroGranny says: (előzmény @Eva Adonyi)

    Kedves Éva!
    A bulgur tulajdonképpen tört búza, Magyarországon a török éttermekben „török rizsnek” is nevezik. Leginkább a közel-keleti és a török konyha által kedvelt köret. A még éretlen vagy a meghántolt érett búzaszemeket párolják, kiszárítják, majd durvára összetörik . Mivel a bulgurt előzetesen párolják, ezért a magyarok által ismert búzadarától eltérően jóformán alig kell főzni, akár elég csak vízzel leforrázni. Sok benne a rost, egy csésze bulgur a napi szükséglet 25%-át fedezi.
    A bulgur többféle méretben kapható: van nagyobb, rizsszem nagyságú fél-egész búzaszemekből álló, és egészen apróra tört, a búzadarához hasonlító. Előbbit köretként fogyasztják, utóbbi saláták, főtt ételek alapanyaga és fasírtot is készítenek vele, belőle. (Forrás: Wikipedia)

  4. Eva Adonyi says:

    Mi az a bulgur?


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!